EEN SUCCESVOL BEURS- EN MARKETINGCONCEPT

EEN SUCCESVOL BEURS- EN MARKETINGCONCEPT

EEN SUCCESVOL BEURS- EN MARKETINGCONCEPT

HET STRATEGISCHE VRAAGSTUK

Een brouwer wil zijn brouwproces natuurlijk zo lean mogelijk inrichten. In de nieuwe innovatieve applicatie “Brew Assist” van Pentair wordt alle data uit de machines in het brouwproces samengebracht. Zo kan de brouwer alle data van het proces inzien en sturen op datgene wat nog beter kan. Pentair wilde Brew Assist op een activerende manier aan haar doelgroep introduceren en vroeg C4Real om hen te helpen door een visueel pakkende presentatie te maken.


Jouw uitdaging delen?

Data zichtbaar maken

Kortweg gaat het product over data en mensen: Pentair maakt met Brew Assist de data zichtbaar zodat brouwers efficiënter kunnen werken. Dat Brew Assist voor de mens een belangrijke rol speelt, moest in de video vooral naar voren komen. In de conceptfase kozen we voor een video met film en 3D animatie om de boodschap op de best mogelijke manier te presenteren. Een onderdeel van het concept was het filmen van mensen in de brouwerij. Maar toen brak corona uit, werd filmen op locatie onmogelijk en moesten we voor een andere techniek kiezen. We besloten te werken met 2D karakteranimatie. Dit was de beste oplossing om toch het menselijke karakter in de video te krijgen.

Kortweg gaat het product over data en mensen: Pentair maakt met Brew Assist de data zichtbaar zodat brouwers efficiënter kunnen werken. Dat Brew Assist voor de mens een belangrijke rol speelt, moest in de video vooral naar voren komen. In de conceptfase kozen we voor een video met film en 3D animatie om de boodschap op de best mogelijke manier te presenteren. Een onderdeel van het concept was het filmen van mensen in de brouwerij. Maar toen brak corona uit, werd filmen op locatie onmogelijk en moesten we voor een andere techniek kiezen. We besloten te werken met 2D karakteranimatie. Dit was de beste oplossing om toch het menselijke karakter in de video te krijgen.

Kortweg gaat het product over data en mensen: Pentair maakt met Brew Assist de data zichtbaar zodat brouwers efficiënter kunnen werken. Dat Brew Assist voor de mens een belangrijke rol speelt, moest in de video vooral naar voren komen. In de conceptfase kozen we voor een video met film en 3D animatie om de boodschap op de best mogelijke manier te presenteren. Een onderdeel van het concept was het filmen van mensen in de brouwerij. Maar toen brak corona uit, werd filmen op locatie onmogelijk en moesten we voor een andere techniek kiezen. We besloten te werken met 2D karakteranimatie. Dit was de beste oplossing om toch het menselijke karakter in de video te krijgen.

De visuele oplossing in beeld

Martin Wagner

Content Marketing Manager, Pentair

“We hebben een langdurig partnership met C4Real en hebben al diverse projecten met ze gedaan. We maken bij Pentair veel complexe en technologische oplossingen voor diverse branches. Bij C4Real heb ik het idee dat als ik iets nieuws moet pitchen, ze direct begrijpen wat ik bedoel. Dat komt door onze lange samenwerking en het feit dat ze al zoveel kennis hebben van onze technologieën, markten die wij bedienen en onze uitdagingen op het gebied van communicatie."

Corona dwong tot snel omschakelen

“Een mooie educatieve video waarin de emoties van mensen die met Brew Assist werken in de brouwerij zichtbaar naar voren zouden komen. Dat was wat we dachten te gaan maken, maar we moesten het last minute omgooien en anders doen,” aldus Martin Wagner, content marketing manager (extern) van Pentair. Corona dwong ons tot het kiezen van een andere techniek, want Brew Assist zou wel “live” gaan. Door te kiezen voor 2D karakters konden we dat menselijke aspect toch terug laten komen. Dat combineerden we met een 3D wereld in een blueprint stijl die we vaker in Pentair video’s gebruiken.

“Een mooie educatieve video waarin de emoties van mensen die met Brew Assist werken in de brouwerij zichtbaar naar voren zouden komen. Dat was wat we dachten te gaan maken, maar we moesten het last minute omgooien en anders doen,” aldus Martin Wagner, content marketing manager (extern) van Pentair. Corona dwong ons tot het kiezen van een andere techniek, want Brew Assist zou wel “live” gaan. Door te kiezen voor 2D karakters konden we dat menselijke aspect toch terug laten komen. Dat combineerden we met een 3D wereld in een blueprint stijl die we vaker in Pentair video’s gebruiken.

“Een mooie educatieve video waarin de emoties van mensen die met Brew Assist werken in de brouwerij zichtbaar naar voren zouden komen. Dat was wat we dachten te gaan maken, maar we moesten het last minute omgooien en anders doen,” aldus Martin Wagner, content marketing manager (extern) van Pentair. Corona dwong ons tot het kiezen van een andere techniek, want Brew Assist zou wel “live” gaan. Door te kiezen voor 2D karakters konden we dat menselijke aspect toch terug laten komen. Dat combineerden we met een 3D wereld in een blueprint stijl die we vaker in Pentair video’s gebruiken.

Essentie en onderscheidend aspect in beeld

Brew Assist bleek een technisch verhaal te zijn dat wij moesten vertalen naar de voordelen voor een eindgebruiker. Door goed te luisteren naar de techneuten voor de techniek en vervolgens naar marketing voor het begrijpen van die eindgebruiker zijn we tot een concept gekomen. Waar de klant vaak vanuit het product of de oplossing beredeneert, kijken wij juist van buiten naar binnen. We filteren datgene wat er écht toe doet: we pakken de essentie van het verhaal en het onderscheidende aspect van het product of de oplossing. Martin Wagner: “Als het gaat om het ontwikkelen van een goed en begrijpelijk verhaal over een complex product dan wenden we ons altijd tot C4Real.”

Brew Assist bleek een technisch verhaal te zijn dat wij moesten vertalen naar de voordelen voor een eindgebruiker. Door goed te luisteren naar de techneuten voor de techniek en vervolgens naar marketing voor het begrijpen van die eindgebruiker zijn we tot een concept gekomen. Waar de klant vaak vanuit het product of de oplossing beredeneert, kijken wij juist van buiten naar binnen. We filteren datgene wat er écht toe doet: we pakken de essentie van het verhaal en het onderscheidende aspect van het product of de oplossing. Martin Wagner: “Als het gaat om het ontwikkelen van een goed en begrijpelijk verhaal over een complex product dan wenden we ons altijd tot C4Real.”

Brew Assist bleek een technisch verhaal te zijn dat wij moesten vertalen naar de voordelen voor een eindgebruiker. Door goed te luisteren naar de techneuten voor de techniek en vervolgens naar marketing voor het begrijpen van die eindgebruiker zijn we tot een concept gekomen. Waar de klant vaak vanuit het product of de oplossing beredeneert, kijken wij juist van buiten naar binnen. We filteren datgene wat er écht toe doet: we pakken de essentie van het verhaal en het onderscheidende aspect van het product of de oplossing. Martin Wagner: “Als het gaat om het ontwikkelen van een goed en begrijpelijk verhaal over een complex product dan wenden we ons altijd tot C4Real.”

Korte teasers en stills voor marketingdoeleinden

Naast de volledige video hebben we ook korte teasers gemaakt voor onder andere social media. Daarbij laten we heel kort, in 30 seconden, probleemstellingen aan de orde komen. Deze content komt uit de volledige video en dus hebben we animaties hergebruikt voor kortere content. Daarnaast leveren we ook altijd 8K stills mee. Deze stills zijn te gebruiken voor foldermateriaal of bijvoorbeeld beurzen. Dat zorgt ervoor dat zij, in dit geval voor Brew Assist, herkenbaarheid in alle communicatiestukken hebben.

Naast de volledige video hebben we ook korte teasers gemaakt voor onder andere social media. Daarbij laten we heel kort, in 30 seconden, probleemstellingen aan de orde komen. Deze content komt uit de volledige video en dus hebben we animaties hergebruikt voor kortere content. Daarnaast leveren we ook altijd 8K stills mee. Deze stills zijn te gebruiken voor foldermateriaal of bijvoorbeeld beurzen. Dat zorgt ervoor dat zij, in dit geval voor Brew Assist, herkenbaarheid in alle communicatiestukken hebben.

Naast de volledige video hebben we ook korte teasers gemaakt voor onder andere social media. Daarbij laten we heel kort, in 30 seconden, probleemstellingen aan de orde komen. Deze content komt uit de volledige video en dus hebben we animaties hergebruikt voor kortere content. Daarnaast leveren we ook altijd 8K stills mee. Deze stills zijn te gebruiken voor foldermateriaal of bijvoorbeeld beurzen. Dat zorgt ervoor dat zij, in dit geval voor Brew Assist, herkenbaarheid in alle communicatiestukken hebben.

Langdurig partnership

Voor Pentair maakten we al een heel scala aan video’s. Zo ontwikkelden we bijvoorbeeld ook Pentair World. Dit is een visuele wereld waarin alle marktsegmenten, merken en producten van Pentair bij elkaar komen.

Voor Pentair maakten we al een heel scala aan video’s. Zo ontwikkelden we bijvoorbeeld ook Pentair World. Dit is een visuele wereld waarin alle marktsegmenten, merken en producten van Pentair bij elkaar komen.

Voor Pentair maakten we al een heel scala aan video’s. Zo ontwikkelden we bijvoorbeeld ook Pentair World. Dit is een visuele wereld waarin alle marktsegmenten, merken en producten van Pentair bij elkaar komen.

Betrouwbare partners in projectmanagement

MARTIN WAGNER VERTELT:

“Rob Assink van C4Real is één van de beste projectmanagers als het aankomt op dergelijke marketingprojecten. Hij adopteert snel, volgt gedurende het proces steeds alles op, is flexibel en werkt agile. Het geeft mij rust als hij het project aanstuurt. Dan weet ik dat ik er zelf niet achteraan hoef en dat ik een betrouwbare partner heb die afspraken nakomt. C4Real zet ook altijd een stap extra als dat nodig is, ze hebben ons nog nooit teleurgesteld!”

“Rob Assink van C4Real is één van de beste projectmanagers als het aankomt op dergelijke marketingprojecten. Hij adopteert snel, volgt gedurende het proces steeds alles op, is flexibel en werkt agile. Het geeft mij rust als hij het project aanstuurt. Dan weet ik dat ik er zelf niet achteraan hoef en dat ik een betrouwbare partner heb die afspraken nakomt. C4Real zet ook altijd een stap extra als dat nodig is, ze hebben ons nog nooit teleurgesteld!”

“Rob Assink van C4Real is één van de beste projectmanagers als het aankomt op dergelijke marketingprojecten. Hij adopteert snel, volgt gedurende het proces steeds alles op, is flexibel en werkt agile. Het geeft mij rust als hij het project aanstuurt. Dan weet ik dat ik er zelf niet achteraan hoef en dat ik een betrouwbare partner heb die afspraken nakomt. C4Real zet ook altijd een stap extra als dat nodig is, ze hebben ons nog nooit teleurgesteld!”

Pentair Brew Assist in beeld

Heb je een vraag of uitdaging?
Deel je verhaal

Heb je een vraag of uitdaging? Deel je verhaal

Heb je een vraag
of uitdaging?
Deel je verhaal