Asics

Retail Hologram visualisation

Retail Hologram visualisation

Opvallen in de retail? C4Real gebruikt de Hypebox optimaal

In winkels zie je over het algemeen weinig onderscheidende visuele oplossingen om nieuwe producten te promoten in de Retail omgeving. Een combinatie van spectaculaire visuele content en de Hypebox brengen daar verandering in.

De Hypebox is een transparant touchscreen waarop je interactieve digitale content kunt tonen over een fysiek product heen, speciaal voor in winkels. Hierdoor is het een hologram-visualisatie die er erg spectaculair uitziet. Wij vinden dat deze mogelijkheden tot nu toe nog niet optimaal gebruikt worden. Samen met Blast hebben we daarom voor Asics een unieke usercase gemaakt in de Retail sector met de Hypebox. We laten de schoen van Asics in al zijn glorie de held zijn van de winkel door de visuele interactie aan te gaan met de winkelbezoeker op het transparante scherm. Nick ten Berge, managing director van Blast; '' De Hypebox is een hele gave tool om content te maken rondom een fysiek product op een heel indrukwekkende en dynamische manier. Een doorzichtig LCD-scherm is voor consumenten heel vernieuwend. In onze branche kennen wij die techniek al langer, maar het werd nog niet eerder ingezet in de Retail.''

Visual Product: Productpresentatie

Klant: Asics

Technologieën: Interactief3D , Holografische Projectie

Retail Hologram visualisation Detail Image

Hero content voor koplopers

We merkten dat er een concrete vraag is vanuit de markt naar betere instore content. Als je kijkt naar de huidige displays in winkels zijn deze vrij passief, zonder enige interactie met het product zelf. Met de Hypebox kun je het verhaal van het product vertellen en de verschillende mogelijkheden en toepassingen laten zien. Bijvoorbeeld door een 3D-exploded view te maken van de verschillende onderdelen, die vervolgens via het touchscreen te selecteren en bekijken zijn. 

Nick ten Berge; ''De bijzondere specificaties van een Asics hardloopschoen kunnen dankzij de Hypebox heel mooie gepresenteerd worden. Het heeft bovendien een touchscreen, waarmee je als consument op interactieve wijze jouw voorkeuren kunt aangeven en vervolgens een aanbeveling op maat krijgt.'' 

Naast de uitvoering die we voor Asics hebben gemaakt met de Hypebox, zagen we al snel nog veel meer mogelijkheden dan alleen Retail. Het is ook een mooie manier voor bijvoorbeeld musea om een interactief verhaal te vertellen over een bepaald museumstuk of voor bedrijven om producten op een beurs op een unieke manier te presenteren. Door de juiste content te maken voor de Hypebox, wordt het een kwestie van beleven.

Asics - Client Logo

Product branding op een hoger niveau

Uiteindelijk hebben we gekozen voor een combinatie van 2D- en 3D-animatie om te visualiseren wat er zo bijzonder is aan de schoen van Asics en hoe de techniek achter de Hypebox ingezet kan worden voor productpromotie. Door deze nieuwe manier van instore productpromotie kunnen we de conversie verhogen. Allemaal doordat we via visuele technologie de mogelijkheid bieden om op een leuke manier interactie te creëren.

Door het doorzichtige scherm van de Hypebox kan de Asics-schoen op een unieke manier worden gepromoot. Omdat de interactie een extra factor is, moet je beter nadenken over wat je laat zien en wat de doelgroep daarmee moet kunnen doen. Het is een nieuwe manier van creatieve interactie met het product. Op een dynamische manier opvallen in een statische winkelomgeving, dat bieden we Asics met deze invulling op contentgebied. Informatievoorziening is naast impact maken een tweede doel dat we hiermee kunnen bereiken.

Nick ten Berge: '' De return on investment komt met de Hypebox op verschillende manieren tot stand. Allereerst heb je een veel hogere awareness, die natuurlijk moeilijk meetbaar is. Wat wel meetbaar is, is dat je met de Hypebox in winkels kunt testen of video of interactie meer aanslaat. Wat werkt in de Retail? Dat is heel waardevol.''


wij ontmoeten u graag

Als internationaal bedrijf werken we voor klanten over de hele wereld. Ons kantoor is gevestigd in Enschede, waar we u graag inspireren en met u in gesprek gaan.
Contact Opnemen
Niets missen van C4Real? Blijf op de hoogte van onze nieuwste blogs en cases. Meld u nu aan voor onze nieuwsbrief en ontvangt tot zes keer per jaar het laatste nieuws in uw mailbox.
Copyright 2021 | C4Real | All Rights Reserved