Een fysieke,online of hybride beurs

Een fysieke, online of hybride beurs

WANNEER KIES JE VOOR WELKE VORM?

De coronatijd bracht niet alleen restricties met zich mee, maar ook meer focus op wat er online mogelijk is: online events en meetings werden tijdelijk de norm. In veel gevallen goedkoper, makkelijker te organiseren en te herhalen en laagdrempeliger voor potentiële klanten om deel te nemen. Voor sommige bedrijven zelfs idealer dan een fysieke beurs.

Maar nu de maatregelenversoepeling steeds verder zijn intrede doet, is het ook duidelijk wat we hebben gemist toen fysieke beurzen niet meer mogelijk waren. Zoals het socialiserende aspect, waarbij je nieuwe connecties opdoet, potentiële klanten ontmoet en bestaande relaties versterkt in real-life, in plaats van elkaar digitaal te ontmoeten.Voor de bedrijven die potentieel zien in het gebruiken van ‘best of both worlds’ zijn online evenementen en inmiddels ook diverse vormen van hybride beurzen als paddenstoelen uit de grond geschoten.

Nu het deelnemen aan een beurs niet meer vanzelfsprekend fysiek plaatsvindt, moet je als bedrijf kiezen welke beursvorm het beste bij je strategie past. We delen graag onze inzichten om je te helpen de knoop door te hakken.


De beurs als middel voor je strategie

HELDERE DOELSTELLINGEN

Voordat je überhaupt kiest voor een beursvorm, moet de overall marketingstrategie van je bedrijf helder zijn. Is een beurs écht een onmisbaar middel in de strategie om je KPI’s en bedrijfsbrede doelen te halen, of kun je deze ook met andere middelen bereiken? Doe je niet mee, is de kans dan groot dat je concurrent dat wél doet en jouw potentiële klanten voor zich wint? De belangrijkste vragen zijn dus: hoe belangrijk beurzen zijn voor de markt waarin jouw bedrijf zich begeeft, en hoe belangrijk is de beurs om jouw doelstellingen te behalen?

Het tweede waar je over na moet denken, zijn de doelstellingen die je specifiek  met het deelnemen aan de beurs wilt behalen. Waarom doe je mee, wat moet het opleveren en hoe ga je ervoor zorgen dat je potentiële leads dan in de salesfunnel brengt? Deze doelen kunnen voor elk bedrijf anders zijn. Meestal is het hoofddoel dat het tot meer sales moet leiden, maar bijbehorende doelen kunnen ook de versterking van de relatie met klanten zijn, het creëren van nieuwe contacten of het positioneren van nieuwe producten.Zijn de KPI’s voor de beurs gekozen, bedenk dan hoe je de rest van de marketingstrategie eromheen gaat vormgeven om ervoor te zorgen dat je genoeg bezoekers naar je beursstand toetrekt. Vervolgens moet je de flow van hoe de bezoekers door de beurs bewegen goed uitdenken om ervoor te zorgen dat zij hun contactgegevens achterlaten om in de salesfunnel te komen en dat je er uiteindelijk voor zorgt dat je een goede marketing automation hebt ingericht om de leads op te volgen. 

Hoe je uiteindelijk je beurs inricht om die flow zo goed mogelijk te leiden en je doelstellingen te behalen, is natuurlijk afhankelijk van de beursvorm.

Fysieke beurs (offline beurs) versus online beurs

RELEVANTIE EN CUSTOMER JOURNEY

“Het overstappen naar online beurzen deden we in eerste instantie omdat het wegens corona moest. Wat overeind blijft, zijn online events voor onderwerpen die je prima in een online omgeving kunt behandelen en tevens ook locatie-onafhankelijk (en dus internationaal) zijn, zoals deepdives over de techniek achter een bepaald technisch product of een dienst. De discussie over online of fysiek wordt makkelijker gevoerd omdat we online meer gewend zijn. Er wordt anders gekeken naar beurzen die fysiek minder relevant zijn, maar online makkelijker kunnen worden georganiseerd én daarvoor vaak budgetvriendelijker zijn”, zegt Ton Kuper, oprichter en managing director van C4Real.

“Maar wanneer je als klant een grote deal aangaat met een bedrijf, wil je weten met wie je gaat samenwerken. Je wilt weten wie er tegenover je zit, welk type bedrijf het is, hoe serieus bepaalde zaken worden genomen en hoe geloofwaardig het is. Daar zijn beurzen perfect voor, en zeker als het gun-aspect belangrijk is. Zo kun je niet alleen de gezichten zien van degenen die bij het bedrijf werken, maar ook de overall uitstraling en professionaliteit. Natuurlijk kan dit in fysieke vorm het beste worden overgebracht, maar ook een groot deel van de customer journey wordt digitaal doorlopen. Bij grote B2B-deals wordt de journey vaak zo ingericht dat de klant bijvoorbeeld alleen nog maar op de beurs langs hoeft te komen om het contract te tekenen als belangrijk PR-moment.”


Een fysieke, online of hybride beurs

WANNEER KIES JE VOOR WELKE VORM?

De coronatijd bracht niet alleen restricties met zich mee, maar ook meer focus op wat er online mogelijk is: online events en meetings werden tijdelijk de norm. In veel gevallen goedkoper, makkelijker te organiseren en te herhalen en laagdrempeliger voor potentiële klanten om deel te nemen. Voor sommige bedrijven zelfs idealer dan een fysieke beurs.

Maar nu de maatregelenversoepeling steeds verder zijn intrede doet, is het ook duidelijk wat we hebben gemist toen fysieke beurzen niet meer mogelijk waren. Zoals het socialiserende aspect, waarbij je nieuwe connecties opdoet, potentiële klanten ontmoet en bestaande relaties versterkt in real-life, in plaats van elkaar digitaal te ontmoeten.Voor de bedrijven die potentieel zien in het gebruiken van ‘best of both worlds’ zijn online evenementen en inmiddels ook diverse vormen van hybride beurzen als paddenstoelen uit de grond geschoten.

Nu het deelnemen aan een beurs niet meer vanzelfsprekend fysiek plaatsvindt, moet je als bedrijf kiezen welke beursvorm het beste bij je strategie past. We delen graag onze inzichten om je te helpen de knoop door te hakken.


De beurs als middel voor je strategie

HELDERE DOELSTELLINGEN

Voordat je überhaupt kiest voor een beursvorm, moet de overall marketingstrategie van je bedrijf helder zijn. Is een beurs écht een onmisbaar middel in de strategie om je KPI’s en bedrijfsbrede doelen te halen, of kun je deze ook met andere middelen bereiken? Doe je niet mee, is de kans dan groot dat je concurrent dat wél doet en jouw potentiële klanten voor zich wint? De belangrijkste vragen zijn dus: hoe belangrijk beurzen zijn voor de markt waarin jouw bedrijf zich begeeft, en hoe belangrijk is de beurs om jouw doelstellingen te behalen?

Het tweede waar je over na moet denken, zijn de doelstellingen die je specifiek  met het deelnemen aan de beurs wilt behalen. Waarom doe je mee, wat moet het opleveren en hoe ga je ervoor zorgen dat je potentiële leads dan in de salesfunnel brengt? Deze doelen kunnen voor elk bedrijf anders zijn. Meestal is het hoofddoel dat het tot meer sales moet leiden, maar bijbehorende doelen kunnen ook de versterking van de relatie met klanten zijn, het creëren van nieuwe contacten of het positioneren van nieuwe producten.Zijn de KPI’s voor de beurs gekozen, bedenk dan hoe je de rest van de marketingstrategie eromheen gaat vormgeven om ervoor te zorgen dat je genoeg bezoekers naar je beursstand toetrekt. Vervolgens moet je de flow van hoe de bezoekers door de beurs bewegen goed uitdenken om ervoor te zorgen dat zij hun contactgegevens achterlaten om in de salesfunnel te komen en dat je er uiteindelijk voor zorgt dat je een goede marketing automation hebt ingericht om de leads op te volgen. 

Hoe je uiteindelijk je beurs inricht om die flow zo goed mogelijk te leiden en je doelstellingen te behalen, is natuurlijk afhankelijk van de beursvorm.

Fysieke beurs (offline beurs) versus online beurs

RELEVANTIE EN CUSTOMER JOURNEY

“Het overstappen naar online beurzen deden we in eerste instantie omdat het wegens corona moest. Wat overeind blijft, zijn online events voor onderwerpen die je prima in een online omgeving kunt behandelen en tevens ook locatie-onafhankelijk (en dus internationaal) zijn, zoals deepdives over de techniek achter een bepaald technisch product of een dienst. De discussie over online of fysiek wordt makkelijker gevoerd omdat we online meer gewend zijn. Er wordt anders gekeken naar beurzen die fysiek minder relevant zijn, maar online makkelijker kunnen worden georganiseerd én daarvoor vaak budgetvriendelijker zijn”, zegt Ton Kuper, oprichter en managing director van C4Real.

“Maar wanneer je als klant een grote deal aangaat met een bedrijf, wil je weten met wie je gaat samenwerken. Je wilt weten wie er tegenover je zit, welk type bedrijf het is, hoe serieus bepaalde zaken worden genomen en hoe geloofwaardig het is. Daar zijn beurzen perfect voor, en zeker als het gun-aspect belangrijk is. Zo kun je niet alleen de gezichten zien van degenen die bij het bedrijf werken, maar ook de overall uitstraling en professionaliteit. Natuurlijk kan dit in fysieke vorm het beste worden overgebracht, maar ook een groot deel van de customer journey wordt digitaal doorlopen. Bij grote B2B-deals wordt de journey vaak zo ingericht dat de klant bijvoorbeeld alleen nog maar op de beurs langs hoeft te komen om het contract te tekenen als belangrijk PR-moment.”


Een fysieke, online of hybride beurs

WANNEER KIES JE VOOR WELKE VORM?

De coronatijd bracht niet alleen restricties met zich mee, maar ook meer focus op wat er online mogelijk is: online events en meetings werden tijdelijk de norm. In veel gevallen goedkoper, makkelijker te organiseren en te herhalen en laagdrempeliger voor potentiële klanten om deel te nemen. Voor sommige bedrijven zelfs idealer dan een fysieke beurs.

Maar nu de maatregelenversoepeling steeds verder zijn intrede doet, is het ook duidelijk wat we hebben gemist toen fysieke beurzen niet meer mogelijk waren. Zoals het socialiserende aspect, waarbij je nieuwe connecties opdoet, potentiële klanten ontmoet en bestaande relaties versterkt in real-life, in plaats van elkaar digitaal te ontmoeten.Voor de bedrijven die potentieel zien in het gebruiken van ‘best of both worlds’ zijn online evenementen en inmiddels ook diverse vormen van hybride beurzen als paddenstoelen uit de grond geschoten.

Nu het deelnemen aan een beurs niet meer vanzelfsprekend fysiek plaatsvindt, moet je als bedrijf kiezen welke beursvorm het beste bij je strategie past. We delen graag onze inzichten om je te helpen de knoop door te hakken.


De beurs als middel voor je strategie

HELDERE DOELSTELLINGEN

Voordat je überhaupt kiest voor een beursvorm, moet de overall marketingstrategie van je bedrijf helder zijn. Is een beurs écht een onmisbaar middel in de strategie om je KPI’s en bedrijfsbrede doelen te halen, of kun je deze ook met andere middelen bereiken? Doe je niet mee, is de kans dan groot dat je concurrent dat wél doet en jouw potentiële klanten voor zich wint? De belangrijkste vragen zijn dus: hoe belangrijk beurzen zijn voor de markt waarin jouw bedrijf zich begeeft, en hoe belangrijk is de beurs om jouw doelstellingen te behalen?

Het tweede waar je over na moet denken, zijn de doelstellingen die je specifiek  met het deelnemen aan de beurs wilt behalen. Waarom doe je mee, wat moet het opleveren en hoe ga je ervoor zorgen dat je potentiële leads dan in de salesfunnel brengt? Deze doelen kunnen voor elk bedrijf anders zijn. Meestal is het hoofddoel dat het tot meer sales moet leiden, maar bijbehorende doelen kunnen ook de versterking van de relatie met klanten zijn, het creëren van nieuwe contacten of het positioneren van nieuwe producten.Zijn de KPI’s voor de beurs gekozen, bedenk dan hoe je de rest van de marketingstrategie eromheen gaat vormgeven om ervoor te zorgen dat je genoeg bezoekers naar je beursstand toetrekt. Vervolgens moet je de flow van hoe de bezoekers door de beurs bewegen goed uitdenken om ervoor te zorgen dat zij hun contactgegevens achterlaten om in de salesfunnel te komen en dat je er uiteindelijk voor zorgt dat je een goede marketing automation hebt ingericht om de leads op te volgen. 

Hoe je uiteindelijk je beurs inricht om die flow zo goed mogelijk te leiden en je doelstellingen te behalen, is natuurlijk afhankelijk van de beursvorm.

Fysieke beurs (offline beurs) versus online beurs

RELEVANTIE EN CUSTOMER JOURNEY

“Het overstappen naar online beurzen deden we in eerste instantie omdat het wegens corona moest. Wat overeind blijft, zijn online events voor onderwerpen die je prima in een online omgeving kunt behandelen en tevens ook locatie-onafhankelijk (en dus internationaal) zijn, zoals deepdives over de techniek achter een bepaald technisch product of een dienst. De discussie over online of fysiek wordt makkelijker gevoerd omdat we online meer gewend zijn. Er wordt anders gekeken naar beurzen die fysiek minder relevant zijn, maar online makkelijker kunnen worden georganiseerd én daarvoor vaak budgetvriendelijker zijn”, zegt Ton Kuper, oprichter en managing director van C4Real.

“Maar wanneer je als klant een grote deal aangaat met een bedrijf, wil je weten met wie je gaat samenwerken. Je wilt weten wie er tegenover je zit, welk type bedrijf het is, hoe serieus bepaalde zaken worden genomen en hoe geloofwaardig het is. Daar zijn beurzen perfect voor, en zeker als het gun-aspect belangrijk is. Zo kun je niet alleen de gezichten zien van degenen die bij het bedrijf werken, maar ook de overall uitstraling en professionaliteit. Natuurlijk kan dit in fysieke vorm het beste worden overgebracht, maar ook een groot deel van de customer journey wordt digitaal doorlopen. Bij grote B2B-deals wordt de journey vaak zo ingericht dat de klant bijvoorbeeld alleen nog maar op de beurs langs hoeft te komen om het contract te tekenen als belangrijk PR-moment.”


Hybride beurs

HOE BEREIK JE JOUW DOELGROEP?

Succesvolle hybride beurzen zijn fysieke events waar je online gevolg aan geeft. Sommige delen van de beurs stream je en doe je half live, half gestreamd (zoals Q&A’s) of break-out sessies (een online meeting voor een aparte groep mensen binnen een grotere online meeting) opzet waarvoor mensen digitaal kunnen inloggen. Het belangrijkste aan online beurzen is dat jij je richt op kennisdeling en interactie met de doelgroep. En dat hoeft niet per se op één dag te gebeuren.
Bij hybride beurzen is het heel belangrijk om te overwegen hoe je jouw doelgroep en KPI’s maximaal kunt bereiken. Er zijn altijd mensen die niet kunnen komen, waardoor het van enorm toegevoegde waarde is om te faciliteren dat zij toch online in kunnen loggen. Maak het echter niet te makkelijk om alleen online te komen. Denk goed na over wat écht beter is om fysiek te organiseren en wat het beste past bij de doelgroep of de bezoeker. Het kan ook zo zijn dat je meerdere soorten klanten hebt en specifiek voor één groep beter online iets kunt organiseren, zoals internationale klanten. Let echter wel op tijdzones: deze kun je eventueel organiseren op een later moment, zoals een Q&A-sessie of break-outsessie doen die eerder die dag fysiek heeft plaatsgevonden. Op die manier kun je hybride events verspreiden over je campagne.

Hybride beurs

HOE BEREIK JE JOUW DOELGROEP?

Succesvolle hybride beurzen zijn fysieke events waar je online gevolg aan geeft. Sommige delen van de beurs stream je en doe je half live, half gestreamd (zoals Q&A’s) of break-out sessies (een online meeting voor een aparte groep mensen binnen een grotere online meeting) opzet waarvoor mensen digitaal kunnen inloggen. Het belangrijkste aan online beurzen is dat jij je richt op kennisdeling en interactie met de doelgroep. En dat hoeft niet per se op één dag te gebeuren.
Bij hybride beurzen is het heel belangrijk om te overwegen hoe je jouw doelgroep en KPI’s maximaal kunt bereiken. Er zijn altijd mensen die niet kunnen komen, waardoor het van enorm toegevoegde waarde is om te faciliteren dat zij toch online in kunnen loggen. Maak het echter niet te makkelijk om alleen online te komen. Denk goed na over wat écht beter is om fysiek te organiseren en wat het beste past bij de doelgroep of de bezoeker. Het kan ook zo zijn dat je meerdere soorten klanten hebt en specifiek voor één groep beter online iets kunt organiseren, zoals internationale klanten. Let echter wel op tijdzones: deze kun je eventueel organiseren op een later moment, zoals een Q&A-sessie of break-outsessie doen die eerder die dag fysiek heeft plaatsgevonden. Op die manier kun je hybride events verspreiden over je campagne.

Hybride beurs

HOE BEREIK JE JOUW DOELGROEP?

Succesvolle hybride beurzen zijn fysieke events waar je online gevolg aan geeft. Sommige delen van de beurs stream je en doe je half live, half gestreamd (zoals Q&A’s) of break-out sessies (een online meeting voor een aparte groep mensen binnen een grotere online meeting) opzet waarvoor mensen digitaal kunnen inloggen. Het belangrijkste aan online beurzen is dat jij je richt op kennisdeling en interactie met de doelgroep. En dat hoeft niet per se op één dag te gebeuren.
Bij hybride beurzen is het heel belangrijk om te overwegen hoe je jouw doelgroep en KPI’s maximaal kunt bereiken. Er zijn altijd mensen die niet kunnen komen, waardoor het van enorm toegevoegde waarde is om te faciliteren dat zij toch online in kunnen loggen. Maak het echter niet te makkelijk om alleen online te komen. Denk goed na over wat écht beter is om fysiek te organiseren en wat het beste past bij de doelgroep of de bezoeker. Het kan ook zo zijn dat je meerdere soorten klanten hebt en specifiek voor één groep beter online iets kunt organiseren, zoals internationale klanten. Let echter wel op tijdzones: deze kun je eventueel organiseren op een later moment, zoals een Q&A-sessie of break-outsessie doen die eerder die dag fysiek heeft plaatsgevonden. Op die manier kun je hybride events verspreiden over je campagne.

Online en fysiek strategisch op elkaar afstemmen

CONTENTCREATIE EN VISUELE EXPERIENCES

C4Real helpt je bij het organiseren en het bedenken van online en fysieke events. Daarnaast ondersteunen we klanten ook bij het creëren van visuele content en onderscheidende beursstands middels visuele experiences, zoals hologrammen, interactieve touchscreens of een virtuele showroom om het maximale uit de bezoekersflow op de beurs te halen. Zo helpen we jouw bedrijf om online en fysieke events op elkaar te stemmen om een zo succesvol mogelijke beurs te organiseren als onderdeel van je marketingstrategie.


Online en fysiek strategisch op elkaar afstemmen

CONTENTCREATIE EN VISUELE EXPERIENCES

C4Real helpt je bij het organiseren en het bedenken van online en fysieke events. Daarnaast ondersteunen we klanten ook bij het creëren van visuele content en onderscheidende beursstands middels visuele experiences, zoals hologrammen, interactieve touchscreens of een virtuele showroom om het maximale uit de bezoekersflow op de beurs te halen. Zo helpen we jouw bedrijf om online en fysieke events op elkaar te stemmen om een zo succesvol mogelijke beurs te organiseren als onderdeel van je marketingstrategie.


Online en fysiek strategisch op elkaar afstemmen

CONTENTCREATIE EN VISUELE EXPERIENCES

C4Real helpt je bij het organiseren en het bedenken van online en fysieke events. Daarnaast ondersteunen we klanten ook bij het creëren van visuele content en onderscheidende beursstands middels visuele experiences, zoals hologrammen, interactieve touchscreens of een virtuele showroom om het maximale uit de bezoekersflow op de beurs te halen. Zo helpen we jouw bedrijf om online en fysieke events op elkaar te stemmen om een zo succesvol mogelijke beurs te organiseren als onderdeel van je marketingstrategie.


Heb je een vraag of uitdaging?
Deel je verhaal

Heb je een vraag of uitdaging? Deel je verhaal

Heb je een vraag
of uitdaging?
Deel je verhaal