Verrijking door beeld

Ons leven verplaatst zich steeds meer naar de digitale wereld. Dit is een wereld waarin beeld en geluid een belangrijke rol spelen. Inmiddels zelfs belangrijker dan tekst. Dat betekent ook dat contentmarketing niet alleen bestaat uit tekst, maar ook uit allerlei soorten visuele content. Een duidelijk of prikkelend videobeeld, animatie, Virtual Reality uitwerking of afbeelding behoren hier allemaal toe. Deze visuele content kan een verhaal verrijken en mensen, direct en binnen no-time duidelijk maken wat uw propositie is. Maar hoe zet je al deze soorten visuele content dan succesvol in?


Visuele marketingstrategie

Voor marketeers is het vaak nog zoeken naar het inzetten van de juiste visuele middelen op het juiste moment. Of wanneer welke visuele content waar een oplossing biedt. Een goede visuele marketingstrategie geeft daar een antwoord op. Het geeft inzicht en onderbouwing in het toepassen van de verschillende soorten visuele content op de verschillende kanalen voor uw producten en organisatie. Zo krijgt u controle en overzicht in uw media- en budgetplanning.

Of u nu uw doelgroep beter wilt informeren, meer leads en sales wilt genereren of uw naamsbekendheid wilt vergroten. Door het inzetten van film, animatie of Virtual Reality brengt u uw marketing- en communicatiestrategie, contentstrategie of social media strategie naar een hoger niveau. Zo worden productfilms erg gewaardeerd door websitebezoeker als informatiebron en zorgt een interactieve film voor meer en langere websitebezoeken. Dit laatste levert ook nog eens een positieve bijdrage aan de zoekmachine-optimalisatie van uw website. Kortom; film, animatie, VR zijn middelen die horen in een succesvolle visuele marketingstrategie.


Goed advies

Het inzetten van visuele marketing is iets waarvan we merken dat organisaties nog moeite mee hebben. Daarom begeleiden wij organisaties in dit proces. Samen met u kijken we naar uw marketing planning en doelstellingen. Dit koppelen we aan onze visuele marketingfunnel, waarin duidelijk wordt welke visuele behoefte wanneer ontstaan. Met deze input maken we vervolgens een tijdlijn (roadmap), waarmee inzichtelijk wordt welke visuele content wanneer benodigd is en welke budgettaire behoeften ontstaan.

wij ontmoeten u graag

Wil u graag meer weten over of advies krijgen over visuele marketing? Neem dan gerust contact met ons op of maak een vrijblijvende afspraak.

Contact Opnemen
Niets missen van C4Real? Blijf op de hoogte van onze nieuwste blogs en cases. Meld u nu aan voor onze nieuwsbrief en ontvangt tot zes keer per jaar het laatste nieuws in uw mailbox.
Copyright 2019 | C4Real | All Rights Reserved